מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי אמר אמש (יום ב') כי למסיבת הטבע ברעים, שבה נרצחו כ-260 מבלים, הייתה "תרומה בלתי מבוטלת לכאוס".
1 צפייה בגלריה
מסיבת טבע קיבוץ רעים
מסיבת טבע קיבוץ רעים
מסיבת טבע קיבוץ רעים. מימין הבריחה, משמאל לפני הטבח
( צילום: עידו דרבי)
בריאיון ליונית לוי, אמר שלי: "לא שאני מאשים, אבל לפעמים יש תנאים מצטברים". נכון לעכשיו, רבות ממשפחות הנרצחים במסיבת הטבע לא קיבלו הודעה רשמית על גורלם של יקיריהם, ורבים מהמשתתפים מוגדרים כנעדרים.
אבל זו לא הייתה האמירה המקוממת היחידה שלו. כשנשאל על זיהוי הנעדרים והנרצחים, הוא אמר: "אין אזרח שלא מחפש את הנעדר שלו. האם יש תשובה אם הוא חי או מת? יש תהליך. זה כמו תור לסופר, זה לא משנה כמה זבנים אתה שם, יש מצב שאי אפשר לטפל בהכול".
פסטיבל הטראנס "נובה" מצא את עצמו במרכז מתקפת הפתע שפתחה את מלחמת "חרבות ברזל", כאשר עשרות מחבלים חמושים הגיעו למקום וירו במבלים.
דובר זק"א מוטי בוקצ'ין אמר ביום ראשון כי נאספו כ-260 גופות מאזור המסיבה ברעים. לדברי בוקצ'ין, "ביום שבת נפרסנו בשטח מ-12:00, ובאזור המסיבה יצא צוות מאוד גדול - אני חושב שאספנו משם את כל הנרצחים, אבל עדיין לא סיימנו לסרוק את כל השטח מסביב".

המאות שבילו במסיבה מצאו את עצמם נסים בשבת בבוקר על נפשותיהם בעקבות מתקפת הפתע שהחלה את מלחמת "חרבות ברזל". רק זמן קצר לפני כן משתתפי מסיבת הטבע רקדו, שמחו וצחקו - בלי לדעת איך אותה מסיבה תיגמר ומה יעלה בגורלם של רבים מהם. הצלם עידו דרבי תיעד את המסיבה - והצליח לתפוס את רגעי האושר, שהפכו לרגעי האושר האחרונים של נרצחים רבים.